بازاریابی شبکه ای

راهکارهای موفقیت در بازاریابی شبکه ای

MLM بر سه پایه استوار است

1- teaching (آموزش یک به یک یا یک به چند)

2- training (همان تکرار ، مرور و تمرین دوباره و دوباره است)

3- caddying (اصطلاحیست در بازی گلف ، فردی که در کنار بازیکن حضور دارد و اعلام سرعت باد ، جمع آوری توپها ، نظارت و حمایت و ایجاد آرامش از این طریق و استفاده از خدمات او برای بازیکن اصلی و ایجاد تمرکز بیشتر در اوست)

مثل حضور و کمک یک استاد ، هنگامی که دستیارش مشغول تدریس به دانشجویانش است.

از زمان تحصیل به ما یاد داده اند که هر کس که روابط قوی دارد ، موفقتر است. پدر و مادرها ، به سختی کار میکنند تا پول در بیاورند و برای تحصیل بچه ها جایی را انتخاب میکنند که روابط و connectionهای بیشتری بوجود آید(نه فقط آموزش بهتر!) از طرف دیگر در تجارت سنتی یا عرف بازار ، هر چقدر باور کنیم که فروش بیشتری داشته باشیم ، پول بیشتری هم به دست می آوریم. پس برای استخدام مدیر فروش به دنبال افرادی با روابط بیشتر هستیم. خیلی اوقات مردم شکست میخورند چون با تفکر سنتی ، وارد تجارت شبکه یا network marketing میشوند .

• هیچگاه در مورد افراد پیشداروی نکنید(no prejudge)

بر مبنای تفکر سنتی ، افراد با روابط قوی یعنی connectionهای زیاد! موفق خواهند بود اما این مساله در تجارت ما هیچ کاربردی ندارند. رمز موفقیت این تجارت این است که یاد بگیریم که حلقه تاثیرگذار خود را پیدا کنیم.

learn how to use circle of influence

صبور و صادق باشید

simple to do بودن کار به معنای سادگی انجام و پرهیز از پیچیدگیست .

موتزارت میگوید: نبوغ در سادگیست!

هر فرد ممکن است که هزاران نفر را نشناسد ولی حتما یک حلقه تاثیرگذار دارد.

حلقه تاثیرگذار هر فرد :

حلقه تاثیرگذار هر فرد ، شامل افرادی میشود که به آن فرد ، اعتماد و ایمان دارند. و مورد علاقه آن شخص هستند. رمز کار ما سادگیست.با یک کاغذ و خودکار ، مبانی کار را توضیح دهید. یکی از بزرگترین نتورکرهای دنیا میگوید: با دو نفر شروع کرده است فقط دو نفر! او میگوید که خیلی از افراد مرا مسخره کرده اند! خانمی به من خندید!! کمی افسرده شدم ولی تحمل کردم. خدا را شکر میکنم که ایشان مرا رد کرده اند.

دیگران در ابتدا به خاطر اعتماد به شما ، وارد این تجارت میشوند این اعتماد باعث یک تعهد در بالا دستیها میشود که کمک کنند تا دیگران نیز موفق شوند این یعنی یک تجارت برنده- برنده. اما در ادامه افراد به خاطر خودشان فعالیت میکنند چون این تجارت متعلق به خود شخص است و قرار است آینده شخص دگرگون شود،پورسانت ها به حساب شخص واریز میشوند،شخص اهداف و رویاهای خود را عملی میکند نه هیچ کس دیگر را.


مردم افراد متعددی در حلقه تاثیرگذار خود دارند. تجربه ثابت کرده که هر فرد سه الی پنج نفر را دارد. به عبارت دیگر هر فرد شاید نتواند ۱۰۰ نفر را متقاعد کند که وارد شبکه شوند ولی حتما خواهد توانست که سه الی پنج نفر که در حلقه تاثیر گذار او هستند را متقاعد کند که وارد شبکه شوند. حلقه تاثیر گذار شامل برادر ، خواهر ، همسر و اقوام و همکاران و دوستان دوران تحصیل میتوانند باشند.

بیایید حلقه تاثیرگذار را به طور متوسط ۴ نفر در نظر بگیرید که انها نیز هرکدام خود ۴ نفر در حلقه تاثیرگذارشان دارند. انها به خاطر اعتماد به شما وارد این تجارت میشوند و ۴ نفرهای بعدی نیز به خاطر اعتماد به ایشان وارد خواهند شد و به این ترتیب سازمان یا ارگانیزاسیون شما شکل خواهد گرفت.این طبیعت این تجارت است چون قرار نیست شما فقط یک شبکه بسازید بلکه قرار است شما یک خانواده بزرگ و مستحکم بسازید.



اگر ما از دایره نفوذ استفاده نکنیم:

۱- امکان آموزش به همه افراد میسر نمیباشد .

۲- فردی که ارتباط کمتری داشته باشند سرخورده و حذف خواهد شد .

بعضی از افراد فکر میکنند که باید سریع محصول بخرد و سریع10 یا20 نفررا مستقیم وارد کند و سریع به سود برسد اما در این حالت چون از زیرمجموعه حمایت نمیکند این روند ادامه پیدا نمیکند چون او به زیرمجموعه به عنوان کسی نگاه میکند که قرار است برایش پول بیاورند.

what you must realize is that you must be “patient”

چیزی که باید درک کنید این است که شما باید صبور باشید.

این سیستم ، یک سیستم برای پولدهی دائمی و تصاعدی است و نه پول دهی سریع و به مدت کوتاه

this is not a “get rich quick” scheme

شما باید افراد موجود در حلقه تاثیرگذار خود را تشویق کنید که انها هم از حلقه تاثیرگذار خود ، دایرکتهای خود را پیدا کنند و تنها راهی که شما آغازگر جا افتادن این فرهنگ در زیرمجموعه و سازمان خود باشید این است که خودتان این را انجام دهید:

the only way you can start this culture is to do it yourself !

هیچگاه نباید اینگونه تصور کرد که افراد زیرمجموعه برای ما پول در می آورند.

میدانیم که این طرز تفکر چقدر خطرناک است. این تجارت برای من چیزیست که تمام افراد دنیا آن را دارا باشند وبتوانند با هر سطح معلومات ، طبقه اجتماعی  و مدرک تحصیلی آن را انجام دهند وآن حلقه تاثیرگذاری circle of influence است.

teach every to work their circle of influence : the big number will come later .

رمز موفقیت هر فرد در این تجارت تبادل اطلاعات است. ما هیچوقت نمیگوییم که یک فوتبالیست به خاطر داشتن یک توپ موفق خواهد شد. ما میدانیم که او به خاطر تکنیک و مهارتهای بازی موفق میشود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
با سلام خدمت تمامی عزیزانی که به بلاگ ما سر میزنند
مای ام ال ام بلاگی برای فرهنگ سازی و آموزش نتورک مارکتینگ میباشد . ما قصد داریم تا بازاریابی شبکه ای رو به تمامی ایرانی های عزیز معرفی کنیم . عزیزانی که میخواهند درباره بازاریابی شبکه ای اطلاعات بدست بیاورند ، کافیست از بخش موضوعات وارد قسمت " درباره نتورک " بشوند ...
دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
Designed By Erfan Powered by Bayan