در بازاریابی شبکه ای مانند تمامی مشاغل در جهان شکست وجود دارد. اما تحقیقات نشان می دهد که شکست در بازاریابی شبکه ای معمولا دلیلی محیطی ندارد و خود فرد بیشترین نقش را با کارها و رفتارش در شکست خود داراست. در این قسمت 50 دلیل اصلی شکست افراد در بازاریابی شبکه ای بیان می شود تا افراد با اجتناب کردن از این اشتباهات راه پیروزی و موفقیت را در این کسب و کار را بپیمایند...
(موفق ترین افراد جهان این 50 دلیل را ، 50 دلیل برای موفقیت میدانند . 50 کار که نباید انجام داد )
1) اهداف خود را نمی نویسند ، نمی دانند از زندگی چه می خواهند ، جهت و آرزو ندارند و سر در گم و شکست خورده هستند.
2) تعهد ندارند و فعالیت نمی کنند .
3) در تعیین قرار ملاقات نامنظم و در انجام تعهدات کاری ناموفق هستند و هیچ توضیحی هم برای بدقولی خود ندارند .
4) سازماندهی ندارند، برای جستجوی مدارک وقت را هدر می دهند، میزکار بهم ریخته ای دارند.
5) به سادگی در دسترس نیستند به سختی می توان با آنها تماس گرفت.
6) کار را جدی نمی گیرند.
7) نمونه ضعیف و نامناسبی از محصولات را عرضه می کنند.
8) به شکایات زیر مجموعه و مشتریها رسیدگی نمی کنند.
9) به ازای تلاش کم انتظار پاداش فراوان دارند.
10) منتظر معجزه هستند، تا اینکه بیشتر تلاش کنند.
11) فکر می کنند همه چیز را می دانند.
12) از محصولات استفاده نمی کنند و فقط برای درآمد و پول کار می کنند.
13) مطالب غیر حرفه ای ، نامرتب و ضعیفی از اطلاعات منتشر می کنند.
14) نسبت به درآمد بالاسری خود بی علاقه هستند و کار را متوقف می کنند.
15) بجای یاد گرفتن اصول کاری بین جوابهای مردم سر در گم می شوند.
16) با مشکلات و مسائل کوچک سرد شده و حرکتشان کند می شود .
17) در کار خود برای خرید ابزار بازاریابی و آموزش و غیره هزینه نمی کنند .
18) تجارتشان را روزانه انجام نمی دهند .
19) بهانه جویی می کنند.
20) ظاهرشان غیر حرفه ای است .
21) زود باور هستند ، دنبال حقایق نیستند و شایعات را زود باور می کنند.
22) اعتماد به نفس خود را از دست می دهند ، لباس های کثیف و نامرتب می پوشند .
23) از شرکت، محصول،و بالاسری عیب جویی می کنند، درنیافته اند که اگر دیگران در این شرایط موفق شدند ما هم می توانیم
24) اطلاعات کامل در مورد محصولات نمی دانند .
25) مشتری های جدید را پیگیری نمی کنند و هیچ توجهی به خرید آنها ندارند .
26) اطلاعات را زود به مجموعه ها انتقال نمی دهند .
27) در حفظ مدارک و اسناد کارشان دقت ندارند .
28) پیغامها ( کتبی یا شفاهی ) و مکالمات ( تلفنی) را زود جواب نمی دهند.
29) صبور نیستند.
30) برای موفق شدن برنامه ریزی ندارند، آنها برای شکست برنامه ریزی کرده اند !!!
31) معمولاً منفی هستند.
32) در این تجارت تلاش نمی کنند.
33) وقت زیادی را صرف تشکیل مجموعه می کنند و وقت بسیار کمی را به مشتری ها و زیر مجموعه ها اختصاص می دهند و از مردم دوری می کنند.
34) با تغییرات شرکت نمی توانند خود را وفق دهند . انعطاف پذیر نیستند.
35) تنبلی می کنند و می خواهند بدون زحمت مزد دریافت کنند.
36) درگیر کلمات و جمله ها هستند. پیرامید،غیر قانونی ، هرمی و .....
37) خیلی کم حوصله می باشند ، بدون تلاش انتظار درآمد بالا دارند.
38) زیاد شکایت می کنند. مانند بچه ها غرغر می کنند ، بی تجربه عمل می کنند.
39) زحمات زیر مجموعه ها را تحسین و تشویق نمی کنند آنها خود پسند هستند.
40) در مورد شرکت های دیگر بد گویی می کنند و اعتبارشان را زیرسوال می برند.
41) زود دست از کار می کشند و تسلیم می شوند. آنها در طول 90 روز اول کار خود دست از کار می کشند.
42) پیگیر آخرین اتفاقات این صنعت نیستند و آن را یادداشت و حفظ نمی کنند.
43) تحت تأثیر حرفهای منفی آشنایان و دوستان قرار می گیرند.
44) دربارۀ چگونگی موفق شدن در نتورک مارکتینگ آگاه نیستند و علاقه ای هم به یادگیری ندارند.
45) معذرت خواهی فراوان می کنند.
46) دروغ می گویند تا خوب بنظر برسند.
47) ظاهری نامناسب دارند وفاقد انرژی هستند.
48) تمایل به حفظ منافع شخصی دارند ، آنها اصلاً به مجموعه ها و همکاران فکر نمی کنند.
49) به جای یاد گرفتن اصول کار نتورک مارکتینگ مسئولیت حمایت از افراد دیگر را دارند . آنها در ابتدای کار دوست دارند حمایت کننده باشند تا به وسیله دیگران حمایت شوند ، بهتر این است که توسط یک مربی یا گروه بسیار خوب حمایت شویم بجای اینکه دیگران را حمایت کنیم در این صورت یاد میگیریم که چگونه موفق باشیم .
50) آنها نمی دانند اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد ، همه چیز به خود ما بر می گردد.
برگرفته از کتاب رموز موفقیت در بازاریابی شبکه ای
نویسنده: ه.ه.کوئک
- جمعه ۲۸ خرداد ۹۵